در اینجا چند تمرین از پروژههای Scratch است که تنها از دستوراتی که در درس اول کتاب انیمشن سازی است، استفاده میکنند:
تمرین 1: چرخش همهطرف و حرکت در جهت خاص
در این مثال، شخصیت به طور مداوم 10 قدم به جلو حرکت میکند و به مقدار ۱۵ درجه به صورت ساعتگرد چرخش میکند. حالت چرخش شخصیت به “همهطرف” تنظیم شده است.
تمرین 2: حرکت در جهت خاص و برگشت به لبه
در این مثال، شخصیت به طور مداوم 5 به جلو حرکت میکند و هر زمان که به لبه صفحه برخورد کند، به جهت عکس یعنی ۱۸۰ درجه رو به عقب برمیگردد و سپس به عقب حرکت میکند.
حل این تمرین ها به شما کمک میکنند که درک بهتری از نحوه استفاده از دستورات مذکور در Scratch داشته باشید. میتوانید کدها را در پروژه جدیدی در Scratch وارد کرده و عملکرد آنها را ببینید. همچنین، میتوانید مقادیر را تغییر داده و یا دستورات اضافی را اضافه کنید تا رفتار شخصیت را بررسی نمایید.
امیدوارم این مثالها به شما کمک کند تا چگونگی استفاده از دستورات مذکور در Scratch را درک کنید!